
Hvor er det trist, at to unge piger har mistet livet her ved Langebro.
Vi, der bor ved havnen har i årevis kunnet se på, at Københavns Havn bliver stadig farligere at være i – som svømmer og som sejlende.
På en dejlig, varm dag som i lørdags er der et mylder af havnebusser, lystsejlere, vandpolospillere, kanalrundfarter, kajakroere og go-boat-både fyldt op med uøvede sejlere. For ikke at tale om svømmere, der svømmer udenfor badeanstalten overalt i havnen.
Derudover har kommunen jo de sidste år givet ubegribelige tilladelser til opfyldning af havnebassinet med store bygninger, så havnen bliver smallere og smallere, samtidig med at de får så mange “gode” ideer til rekreative udfoldelser til vands og til lands. Når alt for lidt plads så toppes af vanvittige jet-scootere så går det galt.
Hvor er det sørgeligt for disse unge piger og deres familier.
Privatfoto: Christina Wilson.
POV Overblik
Støt POV’s arbejde som uafhængigt medie og modtag POV Overblik samt dagens udvalgte tophistorier alle hverdage, direkte i din postkasse.
- Et kritisk nyhedsoverblik fra ind- og udland
- Indsigt baseret på selvstændig research
- Dagens tophistorier fra POV International
- I din indbakke alle hverdage kl. 12.00
- Betal med MobilePay
For kun 25 kr. om måneden giver du POV International mulighed for at bringe uafhængig kvalitetsjournalistik.
![]()







og