Nigerias regering bliver beskyldt for at betale løsepenge til Boko Haram
NYHED // POV OVERBLIK – Den nigerianske regering har angiveligt betalt en kæmpe løsesum for at få frigivet op mod 230 skoleelever og ansatte fra den katolske St. Mary’s School i Papiri i Niger-delstaten i den vestlige del af Nigeria. De blev kidnappet i november sidste år.
Ifølge det franske nyhedsbureau AFP, som bliver citeret af flere internationale medier, betalte den nigerianske regering et beløb på op mod 2 milliarder nigerianske naira, eller næsten 10 millioner kroner, for at sikre gidslernes løsladelse. Der er dog en vis usikkerhed om de konkrete beløb, som ifølge kilder kan være større.
Regeringen har gentagende gange nægtet, at den har betalt penge til kidnapperne. Nigeria har en lov, som forbyder staten at betale løsesum.













og